„Warszawski trudny czas: scenariusze zajęć z edukacji historycznej i obywatelskiej jako przykład dobrej praktyki” — konferencja dla nauczycieli

23 gru 2015

„Warszawski trudny czas: scenariusze zajęć z edukacji historycznej i obywatelskiej jako przykład dobrej praktyki” — konferencja dla nauczycieli

17 grudnia 2015 r. w siedzibie Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie przy ulicy Świętojerskiej 9 odbyła się konferencja na temat „Warszawski trudny czas: scenariusze zajęć z edukacji historycznej i obywatelskiej jako przykład dobrej praktyki”. Wzięli w niej udział nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu Warszawy i Mazowsza, archiwiści oraz dyrektorzy Archiwum Państwowego w Warszawie Janina Gregorowicz i Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie Jarosław Zaroń. W trakcie konferencji zaprezentowana została publikacja pt. Warszawski trudny czas, czyli stolica i jej mieszkańcy w świetle archiwaliów. Scenariusze i lekcje dla nauczycieli historii wszystkich etapów edukacyjnych, będąca pokłosiem cyklu warsztatów metodycznych poświęconych m.in. źródłom archiwalnym powstałym w okresie pierwszej wojny światowej, zorganizowanych przez obie wymienione instytucje. Następnie jej autorzy, nauczyciele, podzielili się swoimi doświadczeniami z pracy ze źródłami archiwalnymi w trakcie wspomnianych warsztatów. Opowiedzieli, dlaczego zdecydowali się wziąć udział w zajęciach warsztatowych zorganizowanych w archiwum, czym są dla nich scenariusze wykorzystujące archiwalia w pracy dydaktycznej, dlaczego korzystają na lekcjach z wypracowanych podczas warsztatów propozycji scenariuszy. Panel podsumowany został dyskusją (z udziałem osób obecnych na sali) na temat „W jaki sposób źródła archiwalne mogą przyczynić się do nauczania-uczenia się krytycznego myślenia. Ostatniej części spotkania odbyły się warsztaty metodyczne „Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki i wymiana doświadczeń”

Publikacja edukacyjna Warszawski trudny czas, czyli stolica i jej mieszkańcy w świetle archiwaliów. Scenariusze i lekcje dla nauczycieli historii wszystkich etapów edukacyjnych, red. T. Stachurska-Maj i V. Urbaniak, Archiwum Państwowe w Warszawie, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Warszawa 2016, ss. 88 + płyta CD, ISBN 978-83-932824-3-2 (APW) ISBN 978-83-64806-69-8 (NDAP) ISBN 978-83-938184-6-4 (MSDN) dostępna jest w siedzibie Archiwum Państwowego w Warszawie oraz Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie. Osoby zainteresowane książką mogą napisać na adres: edukacja@warszawa.ap.gov.pl

Galeria


Autor: Monika Jurgo-Puszcz

Data utworzenia: 2015-12-23

Data publikacji: 2015-12-23

Liczba odwiedzin: 440

 

MObywatelCyfryzacja KPRMFundacja Widzialni

Strona została opracowana w ramach projektu Polska Akademia Dostępności realizowanego przez Fundację Widzialni i Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

 

Skip to content