Wyszukiwarka – Indexy metrykalne – Archiwum Państwowe w Warszawie Oddział w Grodzisku Mazowieckim
W wyniku porozumienia o współpracy, zawartego 2 października 2010 roku, pomiędzy Archiwum Państwowym m.st. Warszawy i Warszawskim Zespołem Indeksacyjnym, rozpoczęto projekt digitalizacji, obejmujący fotografowanie z równoległym indeksowaniem, akt stanu cywilnego z terenu działania APW Oddział w Grodzisku Mazowieckim.
W wyszukiwarce prezentujemy indeksy do akt stanu cywilnego z terenu:
- gminy Łomna z lat 1808-1825;
- gminy Drwalew z lat 1808-1825;
- gminy Goszczyn z lat 1808-1825;
- gminy Warka z lat 1808-1809 (urodzenia);
- parafii rzymskokatolickiej w Łomnie z lat 1826-1901;
- parafii rzymskokatolickiej w Zakroczymiu z lat 1890-1907;
- parafii rzymskokatolickiej w Kampinosie z lat 1884-1902 (urodzenia z lat 1884-1902, małżeństwa z lat 1885-1904);
- parafii rzymskokatolickiej w Iłowie z lat 1890-1904 (akta urodzeń z lat 1890-1904, akta zgonów z lat 1890-1901);
- parafii rzymskokatolickiej w Żyrardowie z lat 1893-1909 (urodzenia, zgony z lat 1893-1900; małżeństwa z lat 1893-1909);
- parafii rzymskokatolickiej w Kamionie z lat 1890-1904 (urodzenia z lat 1891-1903; zgony z lat 1890-1904);
- parafii ewangelicko-augsburskiej w Iłowie z lat z lat 1834-1849 (urodzenia).
Indeksy zostały przygotowane przez osoby pracujące w ramach projektu, którym za prowadzone działania fotograficzne i indeksacyjne serdecznie dziękujemy.
Na chwilę obecną wyszukiwarka obejmuje 50.000 rekordów. Ich liczba będzie jednak wzrastać, ponieważ planujemy uzupełniać wyszukiwarkę o kolejne rekordy, w miarę postępu procesu digitalizacji i indeksacji akt stanu cywilnego.
Baza danych zawiera niżej wymienione pola, które stanowią kryterium wyszukiwania:
- nazwisko;
- imię (opcjonalnie);
- typ aktu (urodzenia, małżeństwa, zgony);
- lata od-do;
- miejsce sporządzenia aktu stanu cywilnego (nazwa miejscowości, w której znajdował się urząd stanu cywilnego lub parafia);
- szukaj też w pozostałych parafiach
Wskazówki wyszukiwawcze:
- Podczas korzystania z bazy danych należy uzupełniać wszystkie pola, z wyjątkiem pola „Imię”, które wypełniamy opcjonalnie.
- W pola wyszukiwawcze „Nazwisko” i „Imię” można wpisywać pełne imię, nazwisko lub dowolny ciąg znaków (np. początkowe litery nazwiska).
- W polach „urodzenia – małżeństwa – zgony” należy zaznaczyć jakiego rodzaju dokumentu szukamy. W polu „Szukaj w pozostałych parafiach” określamy, czy wyszukiwanie ma być prowadzone w indeksach z jednej miejscowości, czy też z kilku.
- W polu „Lata od-do” pozostawiamy daty skrajne, które wyświetlają się automatycznie, tj. 1808-1909 lub wpisujemy nowe daty skrajne (tylko rok – bez daty dziennej), w których ma być przeprowadzone wyszukiwanie.
- W polu „Miejsce sporządzenia aktu stanu cywilnego” wybieramy z listy interesującą nas miejscowość (na razie są to miejscowości wymienione na wstępie).
- Po uzupełnieniu wymaganych pól i kliknięciu na „Szukaj” wyświetli się nam wynik poszukiwań, zawierający następujące informacje:
– nazwisko;
– imię;
– rok (sporządzenia aktu);
– typ aktu;
– nr aktu; –
– miejsce sporządzenia aktu stanu cywilnego;
– uwagi, w których figurują ważne dla genealoga dane.
Wyszukiwarka wyświetli maksymalnie 1000 pierwszych wyników.
Poszczególne rekordy, znajdujące się w bazie danych, powstały w oparciu o zapisy w samych aktach stanu cywilnego, nie zaś na podstawie alfabetycznych skorowidzów do nich. Starano się dzięki temu uniknąć powielania błędów, które bardzo często występują w skorowidzach do aktów urodzeń, małżeństw, zgonów, np. błędne zapisane nazwisko, niewłaściwy numer aktu, niewłaściwa płeć urodzonego dziecka itd.